Oca
07

Duygusal Bir Polisiye Senaryo – Gece Görüşü 8

Yazan YariAydin 2 Yorum / 1.186 Kez Görüntülendi

 

Merhaba sevgili kurguseverler biraz uzun sayılabilecek bir aradan sonra tekrar beraberiz, Bu bölümde kahramanlarımız planlarını kuruyor ve uygulamaya başlıyorlar,  şimdi hep beraber insiyatifi ellerine alma şansını yakalayan kahramanlarımıza yöneltiyoruz dikkatlerimizi, iyi eğlenceler.

YarıAydın

 

Sahne 27 . İç – Gece – Rüya Sekansı

 

Gece görüşü ile gören kameradan gördüğümüz halde nemli bir odada üzerinden damlalar akan yeşil arkası görünmeyen buzlu bir cam vardır. Odada başka bir şey yoktur. İzlediğimiz gözler olarak kamera camın etrafını dolaşır ancak bunun bir küp olduğu anlaşılır. Küpün içi dumanlıdır ve bir karaltı seçilmeye başlar. Kamera yavaş yavaş  zoom ile gitgide daha çok karaltıya yönelmişken cam birden patlar. Cam patlayınca dumanlar dışarı çıkar, küpün içindeki karaltının Aslı olduğu ortaya çıkar, üzerinde beyaz bir elbise vardır, iki eli kalbinin üzerindedir. Aslı kameraya dik bakmakta ama gülümsemektedir. Kamera patlama sırasında gerilemiş ve alçalmıştır tekrar yükselir ve yaklaşmaya başlar, iyice yaklaşınca elini uzatır ancak Aslı gülümseyerek geri adım atar, sonra kamerada Aslı da durur, Aslı’nın yüzünde sert bir ifade belirir, ellerini kalbinden birbirine bağlı olarak indirir, ellerinin içi yeşil bir sıvı doludur, yine kalbinin üstü de aynı renkte lekedir. Kamera önce kalbe sonra ellere zoom yapar ellerde sabit dururken yeşil sıvı kırmızıya dönüşür, kamera kırmızıya dönen sıvıdan hala gece görüşü görülen Aslı’nın yüzüne geçtiğinde Aslı nefret dolu bir ifade ile elindeki kanı kameraya çarpar. Kamera aniden alçalır ve geriler, el ileri doğru olarak uzanmış halde Aslı’ya ulaşma çabası içindedir ama yine de durmaz hızla Aslı’dan uzaklaşmaya devam eder.  Bu şekilde uzaklaşınca görüntü kararır.

Görüntü tekrar açıldığında gecedir v Mehmet başucundaki saati görür, saat 02.33’tür. Sonra kamera Mehmet’e döner Mehmet sırt üstü döner, elini alnına koyar bir süre böyle durup saate arkasını döner, arkada saat olmak üzere kamera yakın plan Mehmet’in yüzünü çeker, Mehmet boş bir şekilde kameraya bakar, kısa bir süre sonra da gözlerini kaptır. Sahne kararır.

 

Sahne 28 . İç – Gece – Gece Kulübü

Sahne açılır, gece kulübünde darbuka ağırlıklı müzikler eşliğinde oryantal müzik çalmaktadır. Ussein, Naybet ve beş polis bir masadadırlar.

Ussein – Nasıl şefim, buraya hiç gelmiş miydiniz ?

Naybet – Hayır gelmemiştim, uyduk aklına geldik, bakalım ne olacak ?

Ussein – Olur şefim olur, burada siz ne isterseniz o olur.

Arkada sesi düşürülmüş gece kulübündeki müzik olmak üzere flashback bir sahne girer.

Zehra – Anne bu işte Bouzid’le polis müdürü ortak, benden de haberdarlar, öldürecekler beni, tek şansımız senin yardımın.

Hümeyra – Ah kızım, ah kızım , nasıl (ağlamaklıdır)

Zehra – Anne yalvarırım yardımcı ol, sen yardım edersen hem kendimizi hem başka birçoklarını kurtarırız.

Kamera tekrar kulübe döner.

Takdimci – Evet değerli misafirlerimiz, yılların eskitemediği bir yıldız geliyor şimdi huzurlarınıza, Hümeyra , güzel Hümeyra, ahu Hümeyra….

Hümeyra sahneye gelir ve seyirciyi selamlayıp dans etmeye başlar yaklaşık 30 saniye dans eder. Flahback girer ;

Hümeyra – Ben kızımı kimselere bırakmam, kimselere (Zehra’yı yanağından tutar öper) Anlat bakalım ne yapacağız ?

Kamera tekrar kulübe döner. Hümeyra 30 saniye daha dans eder genelde Naybet’in yakınlarındadır , ona bakışlar fırlatır.

Tekrar flashback girer;

Zehra – Polis müdürü, Naybet, Ussein onu sana getirecek, onun dikkatini çekmen gerekli. Bunu başarırsan Bouzid’e gidip benim onun kızı olduğumu söyleyeceksin.

Hümeyra – Ama…

Zehra – Biliyorum değilim, ama sen olduğumu söyleyeceksin. Daha sonra da Naybet’in sana aşık olduğunu, benim onun kızım olduğunu bildiğini ve ondan intikam almak için hem beni hem onu ortadan kaldırmak istediğini söyleyeceksin. Ve tabii… ona deli gibi aşıksın ve Naybet’i ihbar etmenin sebebi de bu.

Kamera tekrar kulübe döner. Hümeyra artık tamamen Naybet’e oynamaktadır ve çok başarılıdır,  kamera loş ama yer yer ışık patlamalarının yaşandığı sahne seyirci geçişlerini bazen Hümeyra’nın bulunduğu yerden çeker, bu sırada kulüpte dans sahnesi değişmeden ama Hümeyra’nın beyninden bazı düşünceleri dinleriz.

 

Hümeyra – Bouzid senin polis olduğunu biliyor mu ?

Zehra – Evet ama sen ona benim onu tanımadığımı öyle, Mehmet’in adını da Iordan diye ver, benim sevgilim.

Hümeyra – Çok zor, ben olsam inanmazdım.

Zehra – Ahu Hümeyra için değil…

Bu cümle ile müzik aynı anda kesilir ve Hümeyra ani bir hareketle eğilerek dansı bitirir, arkasından bir alkış tufanı kopar. Daha sonra estetik bir tavırla sahneden ayrılır. Kamera bu sırada tekrar polislerin masasına geçer, arka planda kulise yürüyen Hümeyra ona bakan polisler ve Seahaddin varken;

Polis 1- (Plis2’nin kulağına) Ne karı be.

Polis2 (Cevaben) Taş, taşş

Naybet- (Ciddi bir tavırla Ussein’e dönerek) Tanıyor musun bu kadını sen ?

Ussein – İlk defa gördüm amirim, yok.

Naybet – Yok öyle ilk defa gördüm, tanımıyorum, beni buraya sen getirdin, bu karıyı da bana sen bağlayacan.

Ussein – Amirim, nasıl bağlayayım, ne diyeyim ?

Naybet – Onu ben bilmem bağlarsan yaşarsın, bağlamazsan benden çekeceğin var.

Ussein – Deneyeyim bakim, zaten bi size oynadı olur herhalde

Der ve kalkar gider diğer polisler arkasından gülmektedirler, koridoru geçer kulisin kapısını çalar. Girin sesini duyar içeri girer, Hümeyra bariz gergindir.

Ussein – Lütfen sakin olun, çok beğendi sizi. Beni o gönderdi buraya.

Hümeyra – (Derin nefes alır birkaç kez) Tamam tamam

Ussein – Sakin olun hakikaten muhteşemdiniz, tamamen avucunuzda, söyleyeceklerinizi söyleyin yeter. Bir de zorunda kalmadıkça, şey yani…

Hümeyra – Tamam sus Ussein lütfen daha beter rezil etme beni.

Ussein Birden ileri atılıp Hümeyra’nın eline atılır, yapışıp öper, geri geri bir adım atar, kafası ile selam verip yüzünde üzüntülü ve pişman bir minnettarlıkla çıkar. Sahne tekrar Ussein’in de bulunduğu masaya geçer.

Naybet – Eee ?

Ussein – Adı Hümeyra’ymış amirim.

Naybet – Onu söyledi ya oğlum takimci (diğer polisler güler)

Ussein – Amirim ben ne dediğimi biliyor muyum ki, bir çiçek yaptırır adıma öyle gelir herhalde, kaliteli birisine benziyor söylemeye gerek yok değil mi diye sordu.

Sahne elinde çiçek kabadayı bir yürüyüşle kulise doğru giden Naybet’i izler, Naybet kapıyı çalar;

Hümeyra – Girin

Naybet – (kapıyı açar) İyi akşamlar efendim

Hümeyra  – (Amorstan görünmektedir) İyi akşamlar, buyrun lütfen

Kapı kapanır aynı anda tekrar flashback sahnesine dönülür.

Hümeyra – Evet, eğer Bouzid’i senin çocuğun  olduğuna inandırabilirsem bu iş biter.

Zehra – Evet

Hümeyra – Zehra

Zehra – Efendim ?

Hümeyra – Bouzid’i nereden biliyorsun ?

Zehra – Ben polisim, (kalkar ve kapıya doğru yürürken arkasını döner durur) ve senin kızınım.

Kamera bu noktada gece görüşüne geçer, yere bakmaktadır, kamera Zehra ve annesine döner, birbirlerine bakmaktadırlar. Hümeyra bu sırada kameraya döner.

Hümeyra – Gençlik (vurgulu şekilde ve kameraya doğru söylenir, sonra kızına bakarak) insan ne saçmalıklar yaptırıyor değil mi ?

Sahne kararır.

 

Sahne 29 . İç – Gündüz – Zehra’nın Evi

 

Mehmet – Bu son toplantımız Ussein de burada olsaydı iyi olurdu ama çok dikkat çeker.

Zehra – Öyle tabi (Sinirle söylemiştir)

Mehmet – (Şaşırır) Annen nasıl ?

Zehra – Bir haftadır hayatım için fahişelik yapıyor, nasıldır sence ?

Mehmet – Böyle olmasını istemezdim.

Zehra – Çok geç bir ifade değil mi sence bu ?

Mehmet – Sanırım lanetimi Tunus’a da getirdim.

Zehra – Annemin işin içinde olması gerekmezdi.

Mehmet – Hayır gerekmezdi.

Zehra – Senin egon olmasaydı.

Mehmet – Ya da satılmasaydık.

Zehra – (Sinirle Mehmet’in yanına gelip onu omzundan iterek) Satıldıktan sonra da gerekmezdi.

Mehmet – Onu gruba davet etmek benim fikrim değildi.

Zehra – Bunu nasıl söylersin , o benim annem (Mehmet’e saldırır vurmaya başlar) yalancı, yalancısın sen. Dediysem de bir an için ağzımdan çıktı, senin için dedim

Mehmet –(Zehra’yı omuzlarından tutar ve sallar Zehra sinirle ama vurma kastı olmadan ona bakınca) Bazı şeyler elimizde değil, (sonra ellerini gevşetir) ama başaracağız. Biz kazanacağız.

Zehra – Gerçekten mi ? (Zehra bir an boş bulunup Mehmet’e sarılıp ağlamaya başlar cevap beklememektedir, sinirleri boşalmıştır.)

Mehmet –  (Şaşırır, ellerini kaldırır sonra sakar ama müşfik bir tavırla ellerini Zehra’nın kürek kemiklerine koyar ileri doğru bakar. Yüzünde karmaşık bir ifade vardır) Söz…

Sahne kararır.

Kategori: kelimelerin gücü

2 Yorum

  1. hks diyor ki:

    zehra ile mehmet empati mi sempati mi kurdu anlamadım, ikisinin de yakını onların davasında madur oldu, bu sanırım onların yeni aska yelken acmalarının fidyesi olacak !!! nasil ??hks

Yorum Yaz